021-88231136

لاغری موضعی شکم و پهلو

خلاصه

لاغری شکم و پهلو ما را به سمت کلمه ی لاغری موضعی می برد. کمتر پیش می آید که دچار اضافه وزن بشوید و با مشکل چربی های اضافه در شکم و پهلو روبرو نباشید. رژیم لاغری، دستگاه های لاغری موضعی، ورزش و جراحی برای لاغری شکم و پهلو توصیه می شود. در این مقاله در مورد انواع روشهای لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت می کنیم.

17 7 97

روشهای لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم پهلو با تغذیه

کمتر پیش می ­آید که دچار اضافه وزن بشوید و با مشکل چربی­های اضافه در شکم و پهلو روبرو نباشید. این چربیها گاهی پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده­ آل نیز از بین نمی­ روند.
افرادی که به دنبال یافتن راهی برای لاغری شکم و پهلوی خود هستند، تصور می کنند که تنها علت ایجاد چربی در این ناحیه، خوردن غذاهای پر کالری در وعده های غذایی است. خوردن غذاهای پر کالری، یکی از مهم ترین دلایل چاقی شکم می باشد اما تنها دلیل نیست. گاهی اوقات شما رژیم غذایی خود را رعایت می کنید اما باز هم با معضل چاقی شکم مواجه می شوید. در این حالت امکان دارد که دلیل چاقی شکم و پهلو، یکی از موارد زیر باشد؛
1. استرس زیاد
2. ژنتیک
3. انجام حرکات نامناسب ورزشی
4. بی خوابی ( هر فرد باید در هر روز حداقل 8 ساعت بخوابد. اگر در طول روز، کمتر از 8 ساعت بخوابید، اشتهایی کاذب در شما به وجود خواهد آمد و منجر به چاقی خواهد شد. در مقابل، داشتن خواب کافی سبب چربی سوزی و لاغری شکم می شود(

عواملی مانند سن، جنسیت و هورمونهای بدن هم سبب می ­شود، آب کردن چربی­های این نواحی نسبت به دیگر اندام­های بدن سخت­ تر شود.

در این مقاله در مورد انواع روش­های لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت می­ کنیم.

1- تغذیه

تغذیه برای لاغری شکم پهلو


1-1 کاهش وزن اصولی زیر نظر دکتر تغذیه:

برخی از مواد غذایی از جمله کربوهیدرات­ها و چربی­ها مقدار کالری بالایی دارند. بعد از مصرف مقادیر زیادی از این مواد غذایی مقدار کالری اضافی به­ صورت چربی در بدن ذخیره می ­شود. بنابراین بهتر است، میزان مصرف این مواد غذایی را در رژیم غذایی روزانه کاهش دهید و در عوض از مواد غذایی با کالری کمتر بیشتر استفاده کنید. برای اینکه در این زمینه دچار عوارض نشوید بهتر است زیر نظر یک متخصص تغذیه باشید.

بیشتر بدانیم: 10 رژیم لاغری رایج و محبوب در دنیا


1-2 فیبرهای مغذی را دریابید:

فیبرها کربوهیدرات­هایی هستند که در بدن انسان قابل هضم نبوده و تنها در روده بزرگ به مقدار جزئی تخمیر می­ شوند. یکی از ویژگی­های جالب فیبرهای رژیمی جذب مقادیر زیاد آب و به­ دنبال آن افزایش حجم است ( مقدار آب مورد نیاز بدن) . بنابراین می ­توان تصور کرد که مصرف فیبری که در معده آب جذب کرده و حجیم شده است، تا چه اندازه به احساس پری معده و احساس ­سیری کمک می­ کند. غلات مانند نان­های سبوسدار و میوه­ هایی مانند گلابی و سیب از منابع مهم فیبر می­ باشند.

1-3 افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم هر وعده:

مطالعات علمی ثابت کرده است، افرادی ­که در وعده­ های محدودتری غذا می­ خورند، حجم آن وعده­ های غذایی را افزایش می ­دهند، تا احساس گرسنگی را برطرف کنند. بهترین کار این است که وعده ­های غذایی خود را افزایش دهید و به ­عنوان مثال از سه وعده غذای اصلی به پنج وعده افزایش دهید. این کار باعث می ­شود که حجم غذای دریافتی در هر وعده را کمتر کنید. به این ترتیب در تمام طول روز احساس سیری کرده و از خوردن کالری­های اضافی خودداری خواهید کرد.

1-4آرام و شمرده غذا بخورید:

برطبق مستندات علمی، دستگاه گوارش برای اینکه سیگنال­های سیری را به مغز بفرستد، به 20 دقیقه زمان نیاز دارد. بنابراین، به­ طور معمول هر وعده غذایی که مصرف می­ کنید، باید حداقل 20 دقیقه طول بکشد. اگر شما سریع­تر غذا می­ خورید و قبل از 20 دقیقه بشقاب شما خالی می ­شود، به این معنی است که مغز شما هنوز پیام پر شدن معده را دریافت نکرده و به معده فرمان سیری نداده است. بنابراین شما همچنان به خوردن ادامه خواهید داد و این یعنی دریافت کالری بیشتر.

1-5 مصرف بالای پروتئین

افزایش سن سبب می شود تا بدنِ انسان، انسولین بیشتری تولید کند. وجود انسولین زیاد در بدن موجب افزایش چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود. اگر در سنین بالا، پروتئین زیادی به بدن برسد، تولید انسولین کاهش می یابد. به همین دلیل، مصرف بالای پروتئین نقشی کلیدی در لاغری شکم دارد.

1-6 استفاده از چربی های غیر اشباع در وعده های غذایی

چربی هایی که در وعده های غذایی وجود دارند به دو دسته اشباع و غیر اشباع تقسیم می شوند. چربی های اشباع سبب ایجاد چاقی در ناحیه شکم و پهلو می شوند اما چربی های غیر اشباع، چاق کننده نیستند. سعی کنید در وعده های غذایی خود، از ماهی و انواع آجیل ها که حاوی چربی های غیر اشباع هستند، استفاده


2- روش­های غیرتهاجمی لاغری شکم و پهلو

لاغری موضعی با ال پی جی

امروزه، روش­های غیرتهاجمی مختلفی مانند روش کرایولیپولیز برای فریز کردن چربی ها، روش اندرمولوژی با استفاده از دستگاه ال پی جی، روش رادیوفرکانسی (RF)، استفاده از امواج اولتراسوند با دستگاه کویتیشن، روش تزریق یا مزوتراپی و ... وجود دارد که به کمک آنها چربی­های اضافه بدن مانند شکم و پهلو و سلولیت از بین می ­رود. به­ طور کلی، اساس کار اکثر این دستگاه­های لاغری شکستن سلول­های چربی زیر پوست از طریق گرمایی است که توسط امواج ساطع شده از دستگاه صورت می­ گیرد. چربی­های آزاد شده صرف تولید انرژی در بدن شده و مواد مازاد سلولی نیز توسط سیستم لنفی دفع خواهد شد. برای آشنایی با انواع دستگاه های لاغری موضعی وارد لینک زیر شوید.


بیشتر بدانیم: بهترین روش لاغری موضعی با دستگاههای لاغری غیرتهاجمی


3- ورزش

ورزش برای لاغری شکم و پهلو

تحرک داشتن در طول روز، موثر ترین راه حل برای لاغری شکم است. در واقع تمامی ورزش های هوازی، نقشی بسیار موثر در سوزاندن کالری دارند. ورزش های هوازی مفید برای لاغری شکم عبارتند از؛
الف. پیاده روی
ب. دوچرخه سواری
ج دویدن

در کنار ورزش های هوازی، ورزش­های موضعی یکی از بهترین روشها برای لاغری شکم و پهلو است. چراکه موجب تقویت عضلات این ناحیه شده و سلول­های چربی بیشتری از بین می ­روند. دو ورزشی که بیشترین فعالیت عضلات را در ناحیه شکم و پهلو باعث می­ شوند، در اینجا آورده شده است.

الف: کرانچ پا:

روی زمین دراز بکشید. و در دو دست خود یک دمبل قرار دهید. پاهای خود را صاف و یک دمبل بین دو پای خود قرار دهید. سپس به ­صورت همزمان با انقباض عضلات زیر شکم و بلند کردن دو پا، سر و شانه های خود را نیز کمی بلند کنید (دو دمبل را بهم نزدیک کنید) این حرکت به تقویت عضلات شکمی کمک زیادی کرده و بعد از 3 الی 4 هفته نتیجه مطلوب آن را خواهید دید.

ب: حرکت هیزم شکن:

این حرکت برای آب کردن چربی­های پهلو بسیار موثر است. در حالیکه ایستاده ­اید، پاهای خود را در عرض شانه باز کنید. یک دمبل بردارید و با دست نگه دارید. سپس در حالی که وزن خود را بر روی پای چپ انداخته اید، دمبل را به­ سمت بالای شانه چپ حرکت دهید. سپس چرخیده و دمبل را به ­سمت ران راست پائین بیاورید ( این حرکت را شبیه هیزم شکن انجام دهید). دوباره دمبل را به ­سمت بالای شانه چپ بیاورید. این حرکت را حدود 20 مرتبه تکرار کنید. سپس این حرکت را با شانه سمت راست و ران سمت چپ انجام دهید. یادتان باشد که هنگام چرخش بدن، زانو و ران شما به ­عنوان محور قرار می ­گیرد.

ورزشهای دیگری که کمک کننده هستند:

1- انجام تمرین های یوگا

همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز توضیح دادیم، داشتن استرس یکی از عوامل موثر در چاقی شکم است. انجام ورزش هایی مانند یوگا که سبب کاهش استرس شما می شوند، نقشی موثر در لاغری شکم دارند.

2- شنا کردن

اگر شما با معضل چاقی شکم و پهلو روبرو هستید، باید به صورت روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی کنید. در حین پیاده روی بهتر است، سرعتِ حرکتِ خود را مدام افزایش و کاهش دهید. این عمل سبب می شود تا ضربان قلب شما به شدت افزایش یابد و بدنتان کالری بیشتری بسوزاند.
البته برای لاغری شکم نباید تنها به ورزش های هوازی تکیه کرد. ورزش های قدرتی نیز، نقشی مهم در ماهیچه سازی و لاغری شکم دارند. ماهیچه سازی، فرآیند متابولیسم بدن را افزایش می دهد و این فرآیند برای انجام نیاز به کالری دارد. سوزاندن کالری نیز به معنای لاغری شکم است.
انجام ورزش هایی مانند یوگا که استرس را کاهش می دهند، در کاهش وزن موثر می باشند.


بیشتر بدانیم: 10 ورزش مناسب برای لاغری شکم و پهلو

4- جراحی

لاغری موضعی با جراحی

امروزه دو روش جراحی رایج برای لاغری شکم استفاده از ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک است. در عمل لیپوماتیک مقدار معینی از محلول تاموسنت را به داخل سلول­های چربی زیر پوست تزریق و سپس با استفاده از لوله­ های مخصوص مایع و چربی را از پوست خارج می کنند. این روش برای افرادی چربی محدود در شکم دارند و از طرفی دارای پوست افتاده نیستند مناسب است. ابدومینوپلاستی روشی است که چربی اضافه و علاوه ­بر آن پوست افتاده نیز برداشته شده و با نزدیک کردن عضلات شکمی به یکدیگر شکم را سفت می­ کنند.


مطالبی که مطالعه آنها توصیه می شود:

با قرص های لاغری برای کاهش وزن بیشتر آشنا شوید.

جلوگیری از شل شدن پوست هنگام لاغری و کاهش وزن

رژیم لاغری با روش دکتر مرادی




دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)