021-88279151

لاغری موضعی شکم و پهلو

خلاصه

لاغری شکم و پهلو ما را به سمت کلمه ی لاغری موضعی می برد. اما براستی لاغری موضعی امکان وقوع دارد یا افسانه ای بیش نیست؟

17 7 97


چاقی بخش هایی از بدن و چربی های اضافه در نقاط مختلف به ویژه در ناحیه شکم، پهلوها، ران و باسن از مهمترین و شایعترین مشکلات سلامت اندام مخصوصا بین خانم ها می باشد که عمدتا به دلیل کم تحرکی و الگوی تغذیه نامناسب بوجود می آید که حتی با تجربه ی رژیم های غذایی سخت و یا ورزش های سنگین هم به سختی از بین می روند.
علاوه بر آن افراد را به فکر درمان سلولیت می اندازد.
اگر از دکتر تغذیه در این باره بپرسید به شما خواهد گفت، هر چه قدر زمان بیشتری از تجمع چربی‌ها در بدن شما بگذرد، از بین بردن آن ها سخت‌تر می‌شود. حتی ممکن است رژیم سالم و ورزش مناسب انجام دهید اما نتیجه نگیرید و یا بقیه قسمت های بدن لاغر شود جز همان هدف اصلی یعنی شکم و ران‌ها .
بهتر است بدانید چربی‌های قدیمی بدن شما، تبدیل به چربی‌های خارج از دسترس شده‌اند و پیوندهای بین آنها به قدری محکم است که به سادگی شکسته نمی‌شود و کار شما را برای لاغری موضعی سخت میکند اما عقب نشینی نکنید، استمرار فعالیت بدنی می‌تواند کم‌کم این چربی‌ها را هم وادار به آب شدن کند.
ممکن است دکتر تغذیه ی شما روش‌های لیزر ، رادیوتراپی و یا لاغری موضعی با دستگاه RF  را توصیه کند که به شکسته شدن چربی‌ها کمک می‌کنند .

چرا چاق ميشويم؟لاغری موضعی


افزايش سن باعث مي شود که سرعت متابوليسم بدن کم بشود و بدن کمتر کالري وانرژي بسوزاند
•    نحوه تغذيه
•    زندگي کم تحرک وماشيني
•    نداشتن فعاليت و ورزش
•    خوردن غذاهاي پر کالري
•    دلايل وراثتي و ژنتيکي
•    پشت ميزنشستن هاي طولاني
•    خوابيدن بيش از حد
•    غذا خوردن درشب و نيمه شب
•    استفاده از الکل ونوشيدنيهاي قندي

موارد نامبرده شده از اصلي ترين عوامل چاقي هستند.

علت هر چه ميخواهد باشد ، لاغر شدن یک آرزوی دیرینه است و باید همیشه این فرمول را به خاطر داشته باشید.
 
" مقدار کالري مصرفي بايد کمتر از مقدار کالري باشد که ميسوزانيد"

شما به راحتي مي توانيد با دانستن عواملي که باعث اضافه وزن ميشوند و فرمول لاغري ،حتي در زماني که هيچ گونه فعاليت ورزشي،انجام نمي دهيد، از بروز چاقي جلوگيري نماييد.

علت اصلی چاق شدن شکم


دليل اصلي چاق شدن ران، شكم و هر جاي ديگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشيد با پرخوري و عدم فعاليت بدني، مواد غذايي اضافي به صورت چربي در بدن ما انباشته مي شوند و دچار چاقي و اضافه وزن مي شويم. پس تنها راه خلاص شدن از اين چربي ها اضافي، تغيير عادات غذايي غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاً مصرف كمتر چربي.
⁣به اين صورت كه چربي‌هاي اشباع مثل روغن نباتي جامد، كره و چربي گوشت را به مقدار خيلي كم مصرف كنيد.
از خوردن غذاهاي پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندويچ هاي سوسيس و كالباس سس دار، پيتزا ( مقدار زيادي پنير پيتزا دارد) خودداري كنید.
 

عوارض کاهش وزن سریع ناشی از رژیم های غلط و خودسرانه


•    ریزش موها
•    چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن
•    ضعف اعصاب
•    افت فشار خون
•    ضعف و بی‌حالی
•    پوسیدگی دندان‌ها
•    بروز سنگ کیسه صفرا
•    ورم و زخم معده
•    یبوست
•    افسردگی وحتی مقاومت بدن در برابر لاغري
 
همه ی این ها از عوارض کاهش وزن سریع هستند. علت مقاوت بدن هم این است که بدن به ذخیره چربی برای مواقع گرسنگی نیاز دارد و سعی میکند به هر طریقی شده با این کاهش وزن سریع مقابله کند.
با استفاده از رژیم لاغری غیر اصولی بدنمان را در معرض خطر قرار ندیم. حتما از یک دکنر تغذیه اگاه و کار درست و دلسوز کمک بگیریم. با این تفاسیر عقل حکم می کند فقط به ارائه رژیم غذایی دکتر تغذیه اعتماد کنیم و از یک متخصص کار درست و دلسوز کمک بگیریم.
Sugar disadvantages
نکاتی برای آب کردن شکم افراد لاغر اندامی که شکم دارند


•    انجام 3 بار در هفته از تمرینات شدید هوازی مانند دویدن و حرکات و تمرینات مشابه آن
•    برای گرم کردن بدن قبل از شروع تمرینات به مدت ۱۰ دقیقه نرمش کنید
•    در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب ضروری استفاده نمایید
•    نوشیدن آب در طی روز و تمرینات
•    استفاده از مکمل با تجویز دکتر تغذیه
•    اهمیت دادن به زمان استراحت و خواب شبانگاهی
•    بصورت کامل مصرف مواد شیرین و هر چیزی که قند دارد را تعطیل کنید

 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)