021-88231136

جدیدترین دستگاه لاغری سال 2024

خلاصه

استفاده از دستگاه لاغری روشی غیر تهاجمی برای حذف چربیهای مقاوم است. این مقاله انواع دستگاه لاغری سال 2024 که بیش از سایرین مورد توجه بوده‌اند را معرفی می‌نماید.

8 11 02

کاهش چربی توسط دستگاه لاغری در سال 2024

کانتورینگ بدن به روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی اشکال مختلفی دارد. یکی از شناخته شده ترین و موثرترین این اشکال استفاده از دستگاه لاغری است. انواع دستگاه های لاغری سلول‌های چربی را به منظور کاهش دادن یا حذف پلاک های سرسخت چربی در مناطق شکم، ران، باسن و بازوها از بین می‌برند. حذف یا کاهش چربی با استفاده از این دستگاهها، بر خلاف تکنیک‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن، نیازی به برش جراحی، بخیه، بیهوشی یا زمان بهبودی طولانی ندارد. البته، استفاده از دستگاه لاغری راه حل خوبی برای کاهش وزن کلی نیست. این روش در مواردی به کار برده می‌شود که وزن فرد در محدوده طبیعی یا کمی بیشتر از آن است؛ اما در بعضی از نقاط بدن چربیهای مقاومی تجمع کرده اند که با روشهای متداول (رژیم غذایی و ورزش) از بین نمی‌روند. در این مقاله با انواع جدید دستگاه لاغری سال 2024 آشنا می‌شویم.

شناخته شده ترین و موثرترین روش غیر تهاجمی کانتورینگ بدن استفاده از دستگاه لاغری است

انواع جدید دستگاه لاغری سال 2024


انواع دستگاههای لاغری به شیوه های مختلفی سلولهای چربی را از بین می برند. مهمترین این شیوه ها عبارتند از:
انجماد سلول‌های چربی
گرم کردن سلولهای چربی توسط لیزر
استفاده از انرژی الکترومغناطیسی یا انرژی فرکانس رادیویی
استفاده از انرژی امواج اولتراسونیک

در این بخش به معرفی جدیدترین دستگاه لاغری پرداخته ایم:

دستگاه لاغری ای ام اسکالپ EMSculp
دستگاه لاغری ای ام اسکالپت بر عضله سازی تمرکز دارد. بعلاوه، از انرژی فرکانس رادیویی برای کاهش چربی و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. جلساتEmsculpt معمولا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و به طور متوسط در شش جلسه و در طول سه هفته انجام می‌شود. فاصله جلسات دو تا سه روز است و 6 تا 8 هفته بعد جلسات ترمیم و نگهداری برگزار می‌شود. این روش بدون درد است و بیمار فقط احساس کشش خفیفی دارد. نتایج شش تا هشت هفته پس از تکمیل برنامه درمانی مشاهده می‌شود.

کرایولیپولیز (Cryolipolysis)

دستگاه لاغری کرایولیپولیز در سال 2024 هم یکی از محبوب ترین روشهای غیر تهاجمی برای کاهش چربی است. در کرایولیپولیز از سرمای کنترل شده (حدود 4 درجه سانتیگراد) برای ایجاد مرگ سلولی در بافت چربی استفاده می‌شود. این کار به سلولهای بافت چربی آسیب جبران ناپذیری وارد کرده، آنها را متلاشی می‌کند. سلولهای متلاشی شده سپس از طریق فرآیندهای جذب و حذف طبیعی از بدن خارج می‌شوند. استفاده از این دستگاه کمی درد، احساس خنکی، نیشگون گرفتن و کشش خفیف ایجاد می‌کند که قابل تحمل است. نمونه معروف این نوع لیزر CoolSculpting (Zeltiq®) است.
الیت کول اسکالپینگ (CoolSculpting Elite)
این دستگاه لاغری جدیدترین نوع کول اسکالپینگ است که با استفاده از اپلیکاتورهای جدید مهندسی شده است تا زمان درمان کوتاه‌تر شود. همچنین، کاهش 20 تا 25 درصدی چربی در هر جلسه، تعداد جلسات مورد نیاز را کم کرده است.

لیزر لیپوماتیک یا لیزر لیپولیز (Laser Lipolysis)


در دستگاه لاغری لیزر لیپولیز، برعکس کرایولیپولیز، برای شکستن سلولهای چربی از گرما استفاده می‌شود. با استفاده از یک فناوری مبتنی بر نور، سلولهای چربی در اثر افزایش گرما پار‌ه شده، از بین می‌روند و تجمعات چربی در نواحی شکم، پهلو، پشت و ران را کاهش می‌دهند. رایج ترین نام تجاری این دستگاه اسکالپچر (SculpSure) و ترواسکالپ (Trusculpt) است که دارای تاییدیه FDA هستند. به گفته سازنده ترواسکالپ، این دستگاه انتخاب خوبی برای افرادی است که در نواحی شکم و پهلو دارای برآمدگی های قابل مشاهده ناشی از انباشت چربی هستند.

انرژی فرکانس رادیویی (Radiofrequency Energy)


این دستگاه لاغری به کمک امواجی که به زیر پوست می فرستد، به از بین بردن سلول‌های چربی و کاهش سلولیت در نواحی ران و باسن کمک می‌کند. انرژی فرکانس رادیویی همچنین با تکثیر و انقباض فیبرهای کلاژن پوست، باعث سفت کردن پوست و رفع افتادگی آن می شود و بافت و رنگ پوست را بهبود می بخشد. رایج ترین نامهای تجاری آن اکسیلیس (Exilis)، ترواسکالپ و ولاشیپ (Velashape) است.

امواج اولتراسوند (Ultrasound)


در دستگاه لاغری اولتراسوند انرژی ایجاد شده توسط امواج اولتراسوند چربی موجود را شکسته و به مایع تبدیل می‌کند. سپس چربی های شکسته شده از طریق لنف و جریان خون از بدن دفع می شوند. مانند سایر دستگاهها، هدف اولتراسوند کاهش تجمعات چربی مقاوم اطراف شکم، ران و کمر است و کاهش کلی وزن مد نظر نیست. رایج‌ترین نام های تجاری دستگاه اولتراسوند کویتیشن مگاسون است.

دستگاه لاغری لیزر کم توان یا LLLT (Low-level Laser Therapy)
دستگاه لاغری لیزر کم توان یا لیزر سرد یکی از ملایم‌ترین روشهای کاهش چربی است که توسط FDA نیز تایید شده است. در این دستگاه لاغری انرژی لیزر سرد توسط پزشک و به کمک یک دستگاه دستی به بافت‌های ناحیه مورد نظر نفوذ می‌کند و پس از جذب شدن توسط سلول‌های چربی، آنها را تجزیه می‌کند. چربیهای تجزیه شده نهایتا از طریق فرآیندهای طبیعی از بدن خارج می‌شوند. با این روش چربیهای ناخواسته اطراف شکم، ران ها، باسن، بازوها و سایر نواحی از بین می‌روند. دستگاه باعث هیچ گونه ناراحتی نمی‌شود و نتایج آن معمولاً طی چند هفته آشکار می‌شود. رایج ترین نام تجاری این نوع لیزر زیرونا (Zerona) نام دارد و مدعی است که قادر است به طور متوسط پس از 6 جلسه درمان حدود 3.72 اینچ از دور کمر، باسن و ران را کاهش دهد.

دستگاه لیزر کم توان

مزوتراپی

مزوتراپی اگرچه یک دستگاه لاغری نیست، اما یک درمان انقلابی در کاهش وزن است. این درمان شامل نوعی داروی تزریقی است که پس از ورود به بدن باعث موثرتر شدن چربی سوزی و نهایتا کاهش وزن می‌شود. افرادی که دارای اضافه وزن هستند می‌توانند ابتدا به کمک این درمان به اهداف خود نزدیکتر شوند و پس از آن جهت کانتور کردن بدن از کول اسکالپتینگ یا نئو ای ام اسکالپت استفاده کنند. تزریق به مدت چهار هفته، هفته ای یک بار، از کمترین مقدار (0.25 میلی گرم) شروع می شود و بر اساس نیاز با افزایش دوز ادامه می یابد. مشاهده نتایج مزوتراپی فوری نیست و ممکن است هشت هفته یا بیشتر طول بکشد. اگرچه تزریق برای بسیاری خوشایند نیست، اما در کل، مزوتراپی روش قابل تحمل است. پس از هر تزریق فعالیتهای روزانه را می‌توان از سر گرفت.

EON Body Contouring

EON یک دستگاه لاغری جدید برای کاهش چربیهای زیر پوستی و کانتورینگ بدن است. در این دستگاه از انرژی لیزر حرارتی و فناوری خنک کننده استفاده می شود. بهترین نتایج معمولا بعد از دوازده هفته آشکار می‌شوند. این یک تجربه راحت و بدون درد است و 40 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد. معمولا افراد از EON رضایت بالایی دارند چون یک تجربه درمانی راحت و بدون درد و عارضه است.


تصاویر قبل (چپ) و بعد (راست) از EON Body Contouring


دستگاه لاغری ای ام اسکالپت (Emsculpt)

دستگاه لاغری ای ام اسکالپت بر عضله سازی تمرکز دارد. بعلاوه، از انرژی فرکانس رادیویی برای کاهش چربی و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. جلساتEmsculpt معمولا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و به طور متوسط در شش جلسه و در طول سه هفته انجام می‌شود. فاصله جلسات دو تا سه روز است و 6 تا 8 هفته بعد جلسات ترمیم و نگهداری برگزار می‌شود. این روش بدون درد است و بیمار فقط احساس کشش خفیفی دارد. نتایج شش تا هشت هفته پس از تکمیل برنامه درمانی مشاهده می‌شود.

دستگاه لاغری ترواسکالپ (Trusculpt)
در دستگاه لاغری ترواسکالپت از انرژی فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافتهای چربی استفاده می‌شود. درمان با ترواسکالپ نه تنها باعث کاهش چربی می‌شود، بلکه پوست را نیز سفت‌تر می‌کند. درمان ترواسکالپت سریع و آسان است و بسته به میزان مشکل، در پانزده تا شصت دقیقه اجرا می‌شود. معمولا یک تا دو جلسه درمان برای دریافت نتیجه کافی است. ترواسکالپت ایمن، بدون درد و بدون عارضه است و اسکار به جا نمی‌گذارد.

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)