021-88231136

لاغری موضعی با دستگاه RF -دکتر مرادی-دکتر تغذیه

خلاصه

لاغری موضعی با دستگاه RF زیر نظر دکتر مرادی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، یکی از راه های لاغر کردن شکم و پهلو بدون لاغر شدن صورت است.یکی از راه های لاغری موضعی با دستگاه ار اف است که در این مقاله به طور کامل بررسی شده است.

17 6 97

لاغری موضعی با دستگاه آراف

لاغری موضعی بهترین راه برای تناسب اندام همراه با رژیم غذایی و یا بدون رژیم لاغری برای افرادی که اضافه وزن ندارند می باشد. ممکن شما قد و وزنتان با هم تناسب داشته باشد ولی از داشتن شکم و پهلو رنج می برید و یا سایز ران یا بازو هایتان با دیگر اعضای بدن تان هم خوانی ندارد. افرادی هم هستند که وزن ایده ال دارند ولی در نواحی خاصی دارای چربی اضافی می باشند که تناسب اندام آنها را به ریخته است. مثلا سلولیت جزو این چربی هاست که حتی ورزش و رژیم لاغری هم باعث از بین رفتن آن نمی شود. این روزها با پیشرفت تکنولوژی روشهای غیرتهاجمی بدون جراحی مانند آراف، لاغری با کویتیشن با استفاده از امواج اولتراسوند، روش اندرمولوژی با استفاده از دستگاه ال پی جی، روش کرایولیپولیز یا فریز کردن سلول های چربی، و استفاده همزمان از وکیوم آراف و... به کمک بشر آمده تا افراد را از شر این چربیهای اضافه رها کند و تناسب اندام را به او باز گرداند.
در این مقاله به شرح روش آراف می پردازیم.
لاغری با آراف

لاغری با دستگاه آراف (RF) چیست؟

لاغری با آراف یا درمان رادیوفرکوئنسی یک روش درمان غیر تهاجمی است که برای تغییر شکل لایه‌های زیرین پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این روش با استفاده از دستگاهی پیشرفته چربی ها را به صورت عمیق و موضعی از بین می بریم علاوه بر آن از RF می‌توان در درمان سلولیت نیز استفاده کرد.
روش‌های تهاجمی که عمدتاً بر لایه‌های سطحی پوست تاثیر دارد، امواج رادیوفرکوئنسی RF عمدتاً بر لایه‌های عمیق‌تر پوست همچون درم تاثیر گذاشته و بر لایه‌های بالای پوست(اپیدرم) تاثیر خاصی ندارند.


نحوه عملکرد دستگاه آر اف

دستگاهRF ، از جمله دستگاه های لاغری موضعی است که از تکنولوژی رادیو فرکانسی برای سوزاندن چربی های بدن، استفاده می کند. فرآیند لاغری با آر اف، بدین صورت است که دستگاه با ایجاد امواجی خاص در ناحیه هایی که سلول های بزرگ چربی جمع شده اند، به آنها حرارت می دهد. این حرارت سبب می شود تا چربی هایی که به صورت لیپید در بدن ذخیره شده اند، به سلول های کوچک چربی تبدیل شوند. پس از آن، بدن انسان قادر خواهد بود تا این چربی های کوچک را دفع کند و بدین ترتیب، فرد لاغر خواهد شد.

دو کاربرد اساسی رادیو فراکانسی (RF)

1- شما در باشگاه و روی تردمیل همه ی تلاشتان را می کنید تا بدنتان گرم شود و در نهایت در این گرما چربی ها بسوزند. درمان با RF باعث گرم شدن سلول های چربی می شود. گرمای حاصل از RF بدن را مجبور به آزاد سازی اسیدهای چرب و انتقال به سیستم لنفاوی می کند. هنگامی که اسیدهای چرب از بافت چربی ها آزاد می شوند، آن موضع کوچک می شود و بدن در همان ناحیه کارشده تغییر سایز داده و لاغرتر می شود.
2- علاوه بر از بین بردن چربی موضعی بدن، تکنولوژی RF با تحریک کلاژن سازی بدن را نیز سفت می کند. در نتیجه افزایش متابولیسم فیبروبلاست ها، فیبرهای جدید کلاژن و الاستین زیر سطح پوست ایجاد می شوند. این تولید باعث اثرات طولانی مدت می شود.
لاغری شکم با اراف


نواحی تحت درمان با آراف

امواج دستگاهRF ، کاملا برای بدن بی خطر می باشند و فقط در ناحیه ای که قصد کم کردن چربی های آن را دارید، عمل می کنند. به همین دلیل، از این دستگاه می توان برای از بین بردن چربی های هر نقطه از بدن استفاده کرد.
آراف باعث کاهش سایز موضعی درنواحی مختلفبدن می شود مانند:
⦁ ناحیه بالای بازو
⦁ شکم و پهلو
⦁ ران ها
⦁ باسن
⦁ لگن
⦁ زانوها
⦁ ساق پا
⦁ قوزک
⦁ سینه مردان
از این دستگاه برای رفع چربی صورت و گردن نیز استفاده می‌شود که تکنیک‌های لیفتینگ یا بالاکشیدن،تایتنیگ یا سفت کردن و جوانسازی به ویژه برای رفع غبغب را نیز شامل می‌شود.


لاغری شکم و پهلو با دستگاه آراف

شکم و پهلو پرکاربرد ترین ناحیه برای لاغری موضعی با دستگاه RF است. آب کردن چربی های شکم و پهلو و کوچک کردن این نواحی سخت تر از سایر نقاط بدن می باشد و بیشترین تاثیر را در زیبایی اندام دارد تا زمانی که چربی های شکم و پهلو از بین نرود زیبایی اندام معنی نمی دهد و اولین مرحله تناسب اندام داشتن شکم و پهلو صاف است. اولین قسمت از بدن که چربی در آن جمع می شود شکم و پهلو است و در عین حال دیرترین ناحیه از بدن است که لاغر می شود. برای آب کردن چربی های شکم و پهلو به روش های طبیعی وقت و انرژی زیادی لازم است اما با استفاده از دستگاه RF لاغری شکم سریع تر و بدون دردسر انجام می شود.


میزان دوام و پایداری لاغری با آر اف

میزان دوام و پایداری لاغری با آر اف، طولانی مدت است اما این پایداری بستگی به نوع رژیم غذایی شما نیز دارد. هنگامی که جلسات درمانی شما به پایان می رسد، سلول های چربی، به صورت کامل از بین می روند اما این سلول ها در صورت خوردنِ غذاهای چرب و ناسالم، مجدد رشد خواهند کرد. در واقع، لاغری با آر اف و رعایت رژیم غذایی، مکمل یکدیگر هستند و انجام هر دو به صورت همزمان، نتیجه ای مطلوب را در پی خواهند داشت.


مزایای استفاده از روش RF موارد زیر است.

1- جلوگیری از شل شدن پوست: دستگاه RF با کشیدن پوست و سفت کردن آن با عث قوی شدن وسفت شدن پوست می شود که میزان تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد.
2- سریع بودن و کم هرینه بودن روش RF برای لاغری ( اصولا پس از یک دوره دو ماهه اثرات مثبت خود را در بدن نشان می دهد).
3- دستگاه RF نیازی به جراحی ندارد و بدون درد و خون ریزی انجام می شود و نیاز به ریکاوری بدن پس از دوره ندارد.
4- حفظ کردن شکل طبیعی بدن و عدم بازگشت چاقی با رعایت نکات دکتر تغذیه شما
5- دستگاه RF علاوه بر ازبین بردن چربی شکم و سایر نواحی سلولیت روی پوست را هم از بین می برد.
6 روش RF می تواند رو ی تمامی نواحی بدنتان که شما از چاقی یا افتادگی آن نگران هستید انجام شود.
7- پس از پایان هر جلسه درمانی، فرد می تواند بدون گذراندن دوره نقاهت، به فعالیت های روزانه خود مشغول شود.


اراف لاغری


لاغری با آر اف برای چه نوع پوست هایی مناسب است؟

دستگاه RF از امواجی برای چربی سوزی استفاده می نماید که هیچ صدمه ای به پوست وارد نمی کنند. به همین دلیل، از روش لاغری با آر اف می توان برای درمان افرادی با تایپ های پوستی متفاوت استفاده کرد.


بازه سنی مناسب برای استفاده از روش لاغری با آر اف

از روش لاغری با آر اف، می توان در تمام سنین استفاده کرد اما بهترین بازدهی این دستگاه در بازه سنی 20 تا 60 سال می باشد.

لاغری موضعی بازو

تقریبا تمام خانوم ها با مشکلاتی مانند افتادگی و شل شدن بازو، چروک شدن پوست بازو و بد فرم شدن آن مواجه می شوند. حتی افراد لاغر نیز ممکن است به این مشکلات دچار شوند. با افزایش سن رطوبت و ارتجاعی بودن پوست کم می شود که باعث شل شدن و چروک روی پوست می شود. چاقی و انباشت چربی در بازو نیز یکی از مشکلاتی است که روی زیبایی اندام افراد تاثیر زیادی می گذارد. دستگاه RF با اثری که روی لایه های زیرین پوست می گذارد باعث کشیدگی پوست بازو و از بین بردن افتادگی و چربی بازو می شود.
لاغری بازو با آراف

معایب استفاده از روش لاغری با آر اف

الف. احساس گرما در ناحیه ای از بدن که از دستگاه RF استفاده می شود.
ب. قرمز شدن سطح پوست پس از استفاده از دستگاه RF در ناحیه مورد نظر (البته پس از گذشت دو ساعت از جلسه درمانی، قرمزی پوست برطرف خواهد شد).

طول دوره درمان با دستگاه آر اف

طول دوره درمان در روش لاغری با آر اف، بسته به افراد مختلف متفاوت است که توسط متخصص تغذیه تعیین می شود. معمولا هر جلسه درمانی حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و پس از گذشت 8 جلسه، اثرات خوبی را در کاهش سایز و جوانسازی مشاهده خواهید کرد.


نکات کلیدی در استفاده از دستگاه RF

1. همزمان با استفاده از روش لاغری با آر اف، رژیم غذایی خود را نیز رعایت کنید.
2. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. حدود 2 تا 3 ساعت قبل از انجام جلسه لاغری حدود 2 تا3 لیوان آب در روز بنوشید.
3. روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی کنید.
4. حداقل دو تا سه روز قبل و بعد از انجام هر جلسه، از سیگار کشیدن و خوردن الکل خودداری کنید.
5. قبل از شروعِ جلسه درمانی، از هیچ کرم یا نرم کننده ای در ناحیه ای که قصد درمان و لاغری آن را دارید استفاده نکنید.
6- از مصرف آسپرین، دارو های ضد التهاب و مکمل ها خودداری نمایید.
7- لوسیون ها و کرم های موضعی پوست را تا چند ساعت قبل از جلسه لاغری استفاده نکنید.
8- تمیز کردن کامل پوست همه نواحی بدن قبل از شروع جلسه لازم است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه مطلوب با دستگاه آراف

درمان با توجه به مقدار و ضخامت چربی ناحیه مورد نظر، توسط متخصص تغذیه تعیین می شود. طول مدت درمان با این روش بسته به اینکه همزمان از دستگاه های دیگر مثل کویتیشن، وکیوم و ... استفاده می شود یا خیر متغیر است و معمولا حدود 15 تا 60 دقیقه متغیر است.
معمولاً برای گرفتن نتیجه اثر بخش به افراد توصیه می‌شود بین 8 تا 12 جلسه درمان را ادامه دهند.
چه مدت زمان برای مشاهده نتایج این درمان لازم است؟
معمولاً افراد تغییر در وضعیت خود را با گذشت 4 جلسه از درمان مشاهده خواهند کرد. گاهی اوقات ممکن است برای دستیابی به نتایج لازم نیاز به تعداد جلسات درمان بیشتر وجود داشته باشد.


عوارض جانبی لاغری موضعی با
RF

لاغری موضعی با آر اف به خاطر امکان دستیابی به نتایج مورد انتظار، بدون آسیب به بدن معروف می‌باشد. با این حال الزاماً بدون خطر نیست. برخی از عوارض جانبی انجام آن به شرح زیر هستند:
-
قرمز شدن پوست
-
ورم محدود
-
حساسیت نواحی تحت درمان
معمولا پوست قرمز شده ولی بعد از چند ساعت به حالت اول باز می گردد.


ترکیب روشِ لاغری با آر اف و کویتیشن

گاهی اوقات، ترکیب روشِ لاغری با آر اف و کویتیشن، سبب افزایش بازدهی در فرآیند کاهش وزن می شود. به عنوان مثال، برای سوزاندن چربی های زیر بازو بهتر است ابتدا با روش کویتیشن، مقداری از چربی های سطحی را از بین برد و سپس از دستگاه RF استفاده کرد.


مطالب مرتبط:

انواع رژیم لاغری رایج و محبوب در دنیا برای کاهش وزن

رژیم لاغری با روش دکتر مرادی

رژیم آنلاین دکتر مرادی




دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)