021-88231136

رژیم کانادایی برای لاغری سریع

دکتر معصومه مرادی-دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی

رژیم کانادایی برای کاهش وزن سریع

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی که به طور معمول به عنوان رژیم لاغری که در مدت کوتاهی باعث کاهش وزن زیادی می شود، در بین افراد شهرت یافته است. در اکثر سایتهای اینترنتی که این رژیم پیشنهاد می گردد ادعا می شود که شما می توانید با گرفتن رژیم کانادایی در 15 روز به کاهش وزن زیادی دست پیدا کنید. البته در ادامه مقاله سعی بر آن داریم به طور جدی عوارض و معایب رژیم لاغری کانادایی را نیز بررسی کنیم، تا با توضیحات کامل شما بتوانید با آگاهی کامل انتخاب خوبی داشته باشید.
در این نوع رژیم غذایی، روزانه برنامه ی غذایی خاصی در اختیار شما قرار می گیرد، و به طور دقیق برای شما مشخص می کند که در طول هر روز چه نوع مواد غذایی باید مصرف شود. به عنوان مثال:
برای صبحانه: نوشیدن یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند
برای ناهار: خوردن 2 عدد تخم مرغ سفت آب پز به همراه اسفناج پخته و یک عدد گوجه فرنگی
برای شام: خوردن 300 گرم گوشت پخته یا کبابی  به همراه کاهو و آب لیموترش

در رژیم کانادایی، مصرف برخی از مواد مواد غذایی از جمله، میوه ها و سیب زمینی  به ویژه قندها و البته غلات ممنوع است، و مصرف برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ و گوشت و البته کاهو و اسفناج و قهوه مجاز است.

عوارض و معایب رژیم کانادایی

رژیم لاغری سریع

به کارگیری رژیم کانادایی عوارض جدی می تواند برای سلامت شما داشته باشد از جمله :
- امکان ریزش مو
- به وجود آمدن کم خونی
- کمبود ریز مغذی ها
- پوکی استخوان
- ابتلا به یبوست مزمن
- از بین رفتن تنظیم عادت ماهانه در خانم ها
- ابتلا به سنگ کیسه صفرا
- شیوع بیماری های عفونی
- بروز عصبانیت های سریع

همه رژیم های غذایی که در کوتاهترین مدت زمان وزن شما را کاهش می دهند به طور جدی پیری زودهنگام را به دنبال دارند و همچنین ایجاد چین و چروک را نیز تشدید می کنند. چربی های موجود در بدن شما باید به طور تدریجی از بین برود و هر اقدامی که این فرایند را تشدید کند بدون شک می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای سلامت شما داشته باشند.
البته وزن از بین رفته در این نوع رژیم های غذایی در کوتاهترین مدت نیز برمی گردد. به همین دلیل توصیه می شود از به کارگیری چنین رژیم های غذایی به طور جدی خودداری کنید. مهمترین عوارض رژیم کانادایی این است که چربی بازگشته بیشتر در اطراف شکم جمع می شود و این موضوع می تواند به عنوان شایع ترین عوارض این رژیم در نظر گرفته شود.

رژیم کانادایی برای چه  افرادی اصلا مناسب نیست ؟

رژیم لاغری سریع

رژیم کانادایی برای برخی از افراد به طور جد گزینه ی خوبی نیست. از جمله:
-         افراد جوان و در حال رشد
-         افراد میانسال
این دو گروه سنی یاد شده به طور جدی می توانند در برابر خطر رژیم کانادایی قرار بگیرند. در افراد میانسال میزان فعالیت بازسازی استخوان ها کم می شود، و گرفتن رژیمهای کاهش وزن شدید باعث از دست دادن تراکم استخوان می گردد. افراد نوجوان نیز می توانند با مشکل عدم رشد قدی روبرو شوند. به همین دلیل به شدت توصیه می شود اگر در گروه های سنی یاد شده هستید سعی کنید از انجام این نوع رژیم غذایی به شدت پرهیز کنید.
بهتر است بدانید بسیاری از متخصصان تغذیه به طور جدی به کارگیری این نوع رژیم غذایی را مناسب نمی دانند و آن را به بیماران خود تجویز نمی کنند. زیرا اعتقاد بر آن است که عوارض این نوع رژیم غذایی بسیار شدید می باشد و همچنین به شدت باعث کاهش مواد مغذی در بدن می شود. اگر چه با رژیم کانادایی در کوتاه مدت می توان به نتایجی دلخواه دست یافت، ولی در پس زمینه آن خطرات جدی شما را تهدید خواهد کرد. حد توصیه کالری دریافتی در هر رژیم غذایی باید بین 800 تا 1200 باشد در حل که در این رژیم غذایی میزان کالری دریافتی 600 می باشد که از میزان استاندارد نیز به طور جدی کم است. توصیه می کنیم در انتخاب هر گونه رژیم غذایی ابتدا با دکتر تغذیه مشورت کنید و از مناسب بودن آن مطمئن باشید.  
 
رژیمهال لاغری رایج در دنیا:
رژیم کتوژنیک برای لاغری
آیا رژیم خام گیاهخواری برای لاغری مناسب است؟
رژیم جنرال موتورز چیست؟
با رژیم اتکینز و فوائد و مضرات آن برای لاغری آشنا شوید.
رژیم لاغری با روش دکتر مرادی
چرا وزنی که کم می کنیم دوباره باز می گردد؟
لاغری موضعی با دستگاه