021-88231136

لاغری و عضله سازی با دستگاه Em-Sculpt

خلاصه

استفاده از دستگاه Em-Sculpt یک روش غیر تهاجمی برای فرم دهی و کانتورینگ بدن است. این دستگاه انرژی الکترومغناطیسی متمرکز با شدت بالا (HIFEM) را در خدمت تقویت عضلات به کار می‌گیرد.

4 4 03

Em-Sculpt، دستگاهی برای کانتورینگ و فرم دهی بدن

همه خواهان بدنی لاغر و متناسب هستند، اما چون عوامل مختلفی مانند سن، ژنتیک و وضعیت سلامتی در ترکیب بدنی دخالت دارند، دستیابی به آن دشوار است. راه حلهای معمولی مانند رژیم غذایی و ورزش هم گاهی نتیجه بخش نیستند. دستگاه Em-Sculpt برای کمک به رفع این مشکل طراحی شده تا راه رسیدن به اندام ایده آل را هموارتر کند. Em-Sculpt با استفاده از فناوری HIFEM به افزایش حجم و فرم دهی عضلات کمک می کند. در نسل جدید این دستگاه با نام Emsculpt-Neo فناوری RF (گرمایش با فرکانس رادیویی) نیز افزوده شده که امکان انجام همزمان عضله سازی و چربی سوزی را فراهم می‌کند. استفاده نوآورانه از این فناوریها روش مناسبی برای کانتورینگ بدن، لاغری و تقویت توده عضله بدن است. مقاله حاضر به بررسی دستگاههای نامبرده می پردازد.


دستگاه Em-Sculpt راه رسیدن به اندام ایده آل را هموارتر می‌کند



بیشتر بدانیم : روشهای لاغری شکم و پهلو



Em-Sculpt
چیست و چگونه کار می کند؟

Em-Sculpt دستگاهی است که در آن از فناوری HIFEM (انرژی الکترومغناطیسی متمرکز با شدت بالا) جهت تحریک انقباض عضلات استفاده می‌شود. انقباضات ایجاد شده توسط این دستگاه به انقباض عضلانی هنگام ورزش شباهت دارند اما بارها از آن شدیدتر و قویتر هستند. این انقباضات فیبرهای عضلانی را بازسازی نموده، ضخامت و قدرت آنها را تقویت می‌کنند و قادرند عضله سازی را تا 25% افزایش دهند. توسعه عضله سازی در بدن باعث افزایش میزان متابولیسم پایه (کالری سوزی در حالت استراحت) می‌شود. بعلاوه، انقباضات شدید عضلانی به آزاد سازی اسیدهای چرب آزاد و افزایش لیپولیز (تجزیه چربیها) کمک می‌کنند. هر دوی این رویدادها در لاغر شدن بدن موثرند. Em-Sculpt به کاهش سلولیت نیز کمک می‌کند و با تحریک کلاژن سازی ظاهر سفت‌تر و یکنواختتری به پوست می دهد.



مقایسه انقباضات ناشی از تمرینات ورزشی (چپ) و دستگاه Em-Sculpt (راست)


موارد کاربرد دستگاه Em-Sculpt

Em-Sculpt برای استفاده در نواحی شکم، بازو، پا و باسن توسط FDA (سازمان غذا و دارو) تایید شده است. این درمان محدودیت سنی و جنسی ندارد و برای افرادی مناسب است که:
  • از سلامت کافی برخوردارند و وزن بدن آنها ثابت است
  • مایل به عضله سازی سریع، بدون نیاز به زمان ریکاوری هستند
  • با سایر روشها موفق به ساختن و تقویت عضلات خود نشده اند
  • دارای انتظارات واقع بینانه هستند
  • پوست اضافی ندارند
  • مقدار چربی اضافی بدن آنها زیاد نیست (در شرایط ایده آل BMI یا شاخص توده بدنی باید کمتر از 30 و در شرایط استثنایی کمتر از 35 باشد. چون این دستگاه قادر نیست از بافت چربی با ضخامت بیش از 2.7 اینچ به درون بافت نفوذ کند)


موارد منع استفاده از دستگاه

استفاده از Em-Sculpt در موارد زیر توصیه نمی‌شود:
  • وجود هر نوع ایمپلنت، صفحه یا پیچ فلزی (مانند ضربان ساز یا دفیبریلاتور) در ناحیه درمان
  • بارداری یا شیردهی
  • جراحیهای اخیر
  • سرطان اخیر یا فعال
  • وجود بیماری‌هایی مانند صرع، اختلالات عصبی، اختلالات خود ایمنی، یا سایر بیماریها به تشخیص پزشک


نحوه استفاده از دستگاه Em-Sculpt

استفاده از Em-Sculpt نیازی به آماده سازی قبلی ندارد. دستگاه در اطراف ناحیه مورد نظر بسته می شود و شدت آن برای تقویت عضلات تنظیم می شود. در این مدت فرد مراجعه کننده دراز کشیده است و اپلیکاتورها روی ناحیه مورد نظر اعمال می شوند. اپلیکاتور انرژی HIFEM را ساطع می‌کند. در ابتدای درمان، شدت انقباض عضلات ناآشنا و شدید است، اما بیشتر مراجعین پس از گذشت چند دقیقه به آن عادت می‌کنند. شدت را می‌توان متناسب با راحتی فرد تنظیم کرد.




وضعیت کاربر هنگام استفاده از دستگاه Em-Sculpt



بیشتر بدانیم : بهترین روش لاغری موضعی چیست ؟



عضله سازی با دستگاه Em-Sculpt

انرژی الکترومغناطیسی توسط اپلیکاتورها به درون لایه‌های بافتی نفوذ کرده، پس از رسیدن به عضلات عمقی، آنها را برای انقباضات حداکثری تحریک می‌کند. انرژی HIFEM صددرصد فیبرهای عضلانی ناحیه را با شدتی منقبض می‌کند که در طول تمرینات ورزشی حاصل نمی شود. انقباضات شدید عضلانی در فرد احساس گرما، ارتعاش و گز گز ایجاد می‌کنند. به دلیل اینکه عضلات همراه با ضربان های HIFEM منقبض می شوند و کار انجام می‌دهند، پس از جلسه کمی درد عضلانی احساس می شود. دردی که معمولا جزئی است و زود از بین می رود.


لاغری با دستگاه Em-Sculpt

در نوع پیشرفته دستگاه Em-Sculpt که به Emsculpt-Neo شهرت دارد چربی سوزی تا 30% افزایش می یابد. چون در آن، علاوه بر HIFEM از RF (گرمایش با فرکانس رادیویی) نیز استفاده می شود. استفاده از RF دمای عضلات را سریعا تا چندین درجه بالا می برد و آنها را آماده مقابله با استرس می کند؛ شبیه آنچه در گرم کردن قبل از تمرینات ورزشی انجام می شود. بعلاوه، دستگاه در مدت زمانی کمتر از 4 دقیقه، سلولهای چربی زیر پوستی را به حدی گرم می‌کند که آنها برای همیشه آسیب دیده، از بین می روند. چربیها سپس آرام آرام از طریق فرآیندهای متابولیک، به طور طبیعی از بدن خارج می‌شوند. به این دلیل، دستگاه Emsculpt-Neo از Em-Sculpt قویتر است و در حذف چربیهای سرسخت و تقویت عضلات بهتر عمل می‌کند.




تصاویر مربوط به قبل (چپ) و بعد (راست) از Em-Sculpt

در کل، هدف اصلی دستگاه Em-Sculpt کاهش وزن نیست. اما به دلیل خروج سلولهای چربی از بدن مقداری از وزن بدن کم می شود. به طور میانگین پس از یک دوره درمانی 1.5 اینچ (3.81 سانتیمتر) از دور کمر کاسته می‌شود. با دانستن اینکه هر اینچ می تواند نماینده 5 پوند (2268 گرم) چربی باشد، انتظار می رود که 7.5 پوند (3400 گرم) چربی از بدن خارج شود و به همین میزان کاهش وزن اتفاق بیفتد. برای تخمین دقیق تر، اطلاعات بیشتری در مورد توزیع چربی بدن مورد نیاز است.

بهبودی

Em-Sculpt غیر تهاجمی و بدون عارضه است و نیازی به بیهوشی، برش جراحی و گذراندن زمان نقاهت ندارد. مراجعین می‌توانند بلافاصله پس از خاتمه جلسه درمانی فعالیت های عادی را از سر بگیرند و نیازی به استراحت ندارند.

طول درمان با دستگاه Em-Sculpt

طول جلسه درمان در افراد و نواحی مختلف بدن متفاوت است و معمولا حدود 30 دقیقه طول می کشد. دوره درمان 4 تا 6 جلسه با فواصل 5 تا 10 روزه است. بعد از آن هر 3 تا 4 ماه یک جلسه درمانی برای نگهداری وضعیت ایجاد شده لازم است.

نتایج درمان

نتایج درمان با Em-Sculpt در افراد مختلف متفاوت است و به عواملی مانند سلامت کلی، سبک زندگی، تغذیه، تحرک و کارایی سیستم لنفی بستگی دارد. با این حال، بسیاری از مراجعین از همان جلسات اول تغییر را به شکل بهبود در تون و قدرت عضلانی گزارش می‌کنند. با در نظر گرفتن تفاوتهای فردی، بهترین نتایح حدود 30 روز پس از آخرین جلسه مشاهده می شود و تا چند هفته پس از درمان ادامه می یابد. برای حفظ نتایج باید به رژیم غذایی، ورزش منظم و حفظ وزن در محدوده مناسب توجه کرد.



دستگاه Emsculpt-Neo

مطالعه بیشتر :

روشهای مختلف لاغری-دکتر مرادی-متخصص تغذیه

تاثیر RF در جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لاغری و کاهش وزن








دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)