021-88231136

بهترین رژیم لاغری-دکتر مرادی-متخصص تغذیه

خلاصه

اگرچه یک رژیم کاهش وزن واحد برای همه افراد وجود ندارد، و متخصص تغذیه، رژیم غذایی هرکس را با توجه به شرایط او، به طور فردی تعیین می‌ کند، اما بهترین رژیم لاغری دارای ویژگی‌هایی می باشد که اگر دنبال شوند، حتما منجر به نتیجه مطلوب بدون عوارض جانبی خواهند شد. در صورتی که مایلید در مورد ویژگیهای بهترین رژیم لاغری اطلاعات بیشتری کسب کنید، به خواندن ادامه دهید.

27 2 00

ویژگی‌های اساسی بهترین رژیم لاغری



 
پایه و اساس رژیمهای غذایی لاغری موفق یکی است و همه این رژیمها دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که باعث کارایی آنها می‌شود. در این مقاله برخی از اساسی‌ترین ویژگی‌های بهترین رژیم لاغری ذکر شده است. هر نوع برنامه کاهش وزنی را با هر دکتر تغذیه که دنبال می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که این ویژگی‌ها در آن وجود دارد و در آن صورت، مطمئناً تفاوت را خواهید دید. نکته‌ای که لازم است ذکر شود آن است که قبل از شروع رژیم لاغری همیشه درباره آن با یک متخصص تغذیه واجد شرایط مشورت کنید. به علاوه، برای رسیدن به وزن مطلوب عجله نداشته باشید. شما باید بدانید که بهترین رژیم غذایی لاغری وزن اضافی را به سرعت کاهش نمی‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا قدم های کوچک، اما موثر و منجر به نتایج پایدار بردارید.
 

رژیم لاغری موثر با کاهش کالری همراه است



 
اگر کسی بگوید که شما می‌توانید بدون کاهش کالری دریافتی به وزن ایده آل خود برسید، یا از علم تغذیه آگاهی کافی ندارد و یا سعی دارد چیزی به شما بفروشد! ( حتی تعدادی از داروها و دمنوش های لاغری هم برای کاهش اشتها و کاهش دریافت غذایی روزانه طراحی شده اند). شما بدون کاهش کالری نخواهید توانست به وزن ایده‌آل خود برسید و آن را حفظ کنید. در بهترین رژیم لاغری کالری دریافتی شما کمتر از کالری مصرفی است و اگر شما مایل به کاهش وزن هستید، باید راهی برای کاهش کالری دریافتی روزانه خود پیدا کنید.
 

رژیم لاغری مناسب از نظر تغذیه‌ای متعادل است

رژیم‌های غذایی تجاری، توصیه می‌کنند که برخی از اقلام غذایی را محدود، یا به طور کامل حذف کنید. اما بهترین رژیم لاغری از نظر غذایی متعادل بوده، همه گروههای غذایی شامل غلات، لبنیات، گوشتها و جانشینهای آنها، میوه ها و سبزیجات در آن گنجانده می‌شوند.  


بهترین رژیم لاغری سرشار از پروتئین‌های با کیفیت، میوه‌ها و سبزیجات است



 
مصرف منابع پروتئینی بدون چربی، میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر بالا، در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. هر دو بسیار سیر کننده هستند و احساس گرسنگی را به تاخیر می‌اندازند. بعلاوه، این غذاها به طور طبیعی کالری کمتری دارند و استفاده از آنها باعث کاهش مصرف میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی اصلی، و در کل دریافت کالری کمتر می‌شود.
 

رژیم لاغری مناسب چربیها را مذمت نمی‌کند

در گذشته مصرف چربی مورد مذمت قرار می‌گرفت، اما خوشبختانه، اکنون می‌دانیم که چربی برای عملکرد بدن ضروری و دارای مزایای زیر است:
  • نقش اساسی در تولید هورمونها، به ویژه هورمونهای جنسی
  • نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارند
  • شرکت در اعمال حیاتی نظیر تنظیم فشار خون، کنترل التهاب، جذب بعضی ویتامینها، و کمک به عملکرد مغز
  • ایجاد طعم خوب و لذتبخش برای غذاها
 

بهترین رژیم لاغری کربوهیدراتها را نادیده نمی‌گیرد



 
برخی به اشتباه بر این عقیده‌اند که برای لاغر شدن باید مصرف کربوهیدرات ها را بسیار کاهش داد یا کلا آنها را حذف کرد. اما واقعیت این است که، کربوهیدراتها فواید زیادی دارند. از جمله اینکه به شکل گلیکوژن ذخیره می‌شوند و هنگام فعالیت مغز و ماهیچه‌ها سوخت مورد نیاز را تامین می‌کنند و در ساختارهای مهم سلولی حضور دارند. به علاوه بسیاری از غذاهای مورد پسند کربوهیدراتی هستند. پس دلیلی بر حذف یا محدود کردن آنها وجود ندارد.

 

رژیم لاغری خوب عاری از دستورات بی فایده و مواد غذایی زیان آور است



 
در بهترین رژیم لاغری ضرورتی برای دستورالعملهای پاک کننده یا سم زدا وجود ندارد. این قبیل دستورالعملها ضروری و پایدار نیستند و حتی گاهی از نظر سلامت و ایمنی هم مشکل ایجاد می‌کنند. بعلاوه، مصرف غذاهای تصفیه شده و فراوری شده جایگاهی در رژیم لاغری خوب ندارند.

در رژیم لاغری موثر و بدون عارضه صبحانه یک اولویت است



 
رژیم لاغری مناسب تاکید دارد که یک صبحانه با کیفیت انرژی مورد نیاز شما را در طول روز تامین نموده، از کسالت، بی‌حوصلگی و پرخوری در وعده ناهار نیز جلوگیری می‌کند.

رژیم لاغری مناسب دارای اهداف و انتظارات منطقی است

برای اکثر افراد، کاهش وزن نیم تا یک کیلوگرم در هفته کافی و مناسب است. بیشتر از این، فرد را با خطر از دست دادن عضله و همچنین چربی بیش از حد روبرو می‌کند. برای افرادی که می‌خواهند سریع لاغر شوند، این مقدار زیاد به نظر نمی‌رسد، اما باید بدانید که کاهش وزن یک ماراتن است و نه یک مسابقه دوی سرعت. کاهش وزن آهسته پایدارتر، و حفظ آن با این روش راحت تر است.
 
 

بهترین رژیم لاغری انعطاف پذیر است

شکست بسیاری از رژیم‌های غذایی، ناشی از سفت و سخت بودن آنهاست. انسان طبیعتا به سمت چیزی که از آن منع می‌شود، تمایل پیدا می‌کند و محدودیت شدید غذایی  برای اکثر مردم، فقط میل آنها به خوردن را افزایش می‌دهد. یک رژیم غذایی انعطاف پذیر اجازه خوردن غذاهای مورد علاقه افراد را فراهم می‌کند. این کار در کاهش استرس، لذت‌بخش شدن رژیم غذایی و پذیرش آن کمک می‌کند. رعایت قانون 80/20 مفید است. یعنی در 80 درصد مواقع، کالری فرد از منابع غذایی با کیفیت و حداقل پردازش شده تأمین شود، و در 20 در صد موارد غذاهای لذت‌بخش مورد استفاده قرار گیرد.
 

رژیم لاغری مناسب امکان ادامه زندگی روزمره را فراهم می‌کند



 
بهترین رژیم لاغری باید مکمل زندگی باشد و نه کنترل کننده آن. بله، کاهش وزن نباید شما را مجبور به چشم پوشی از سرگرمی‌ها و سایر امور دلخواه کند. شما باید بتوانید برای غذا خوردن با خانواده یا دوستان بیرون بروید، و بدون نگرانی تعطیلات آخر هفته خود را سپری کنید. افرادی که همیشه نگران برنامه غذایی یا ورزشی خود هستند، به احتمال زیاد نمی‌توانند در طولانی مدت به آن پایبند باشند.

در رژیم غذایی لاغری باید ساعات غذایی منظم باشد

در رژیم غذایی لاغری وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها برنامه ریزی شده، در دفعات متعدد و مقادیر کم، در طول روز پخش می‌شوند تا از گرسنگی و افت قند خون و ولع غذا خوردن در وعده‌های اصلی جلوگیری شود.

 

 بهترین رژیم غذایی شما را به فعالیت بدنی ترغیب می‌کند



 

هر رژیمی که به شما بگوید فقط با کنترل اندازه و نوع غذایی که می‌خورید می‌توانید متناسب و لاغر شوید، ایده درستی به شما ارائه نمی‌دهد. شما باید از نظر جسمی فعال باشید تا نتایج مطلوب را بدست آورید و آنرا حفظ کنید.

مطالبی که مطالعه آنها به شما پیشنهاد می شود :

10 رژیم لاغری محبوب در دنیا
تثبیت وزن بعد از کاهش وزن
4 نکته کلیدی در کاهش وزن اصولی
رژیم ورزشی زیر نظر دکتر تغذیه دکتر مرادی
رژیم آنلاین دکتر مرادی

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)