021-88231136

مقاله ها

ارائه راهکارهای مناسب برای درمان چاقی ، نوین ترین رژیم های غذایی

 
نمایش در هر صفحه
29 9 02
رژیم فستینگ-دکتر معصومه مرادی متخصص تغذیه

فستینگ یا روزه‌داری از دیرباز در مکاتب و مذاهب گوناگون رواج داشته است. اخیرا رژیم فستینگ به عنوان روشی برای کاهش وزن و ارتقاء تندرستی مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله دکتر معصومه مرادی متخصص تغذیه در مورد مزایا و انواع این رژیم توضیح می دهند.

9 2 02
پرطرفدارترین رژیم های لاغری

چاقی یک معضل جهانی است و عمده ترین راه پیشگیری و درمان آن پیروی از رژیم لاغری مناسب است. اگر مایلید با پر‌طرفدارترین رژیمهای لاغری در دنیا توسط دکتر معصومه مرادی متخصص تغذیه آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

12 1 02
آنورکسی نروسا یا بی اشتهایی عصبی چیست؟

آنورکسی نروسا یا بی اشتهایی عصبی نوعی اختلال تغذیه ای قابل درمان است. در صورتی که مایلید در مورد عوارض و راههای درمان این بیماری اطلاعات بیشتری داشته باشید ادامه مطلب را بخوانید.

30 9 00
رژیم لاغری خوب، چگونه لاغر شویم تا آسیبی به بدن نرسد-دکتر مرادی متخصص تغذیه

عرضه غذاهای فرآوری شده، گسترش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی منجر به تغییر در الگوهای غذایی شده و مردم را به سمت مصرف غذاهای پرکالری، شیرین، و پر نمک، سوق داده است. اگر بی تحرکی هم به این وضعیت اضافه شود، نتیجه ای بجز چاقی در بر نخواهد داشت. مبارزه با چاقی باید بر مبنای پیروی از یک رژیم لاغری علمی زیر نظر متخصص تغذیه باشد و در غیر این صورت، مشکل آفرین خواهد بود.

10 9 00
رژیم غذایی ماکروبیوتیک-دکتر مرادی متخصص تغذیه

رژیم غذایی ماکروبیوتیک (Macrobiotic) نوعی رژیم غذایی سختگیرانه در مورد خوردن غذا و راههای پخت آن است که در دهه 1920 توسط یک فیلسوف ژاپنی به نام جورج اوساوا (George Oshawa) ابداع شد. اوساوا معتقد بود که با یک رژیم غذایی ساده و سالم می‌توان هماهنگ با طبیعت زندگی کرد. در صورتی که مایلید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید ادامه مطلب را بخوانید.

4 8 00
روشهای مختلف لاغری-دکتر مرادی-متخصص تغذیه

سلامت بدن در کنار تناسب اندام از جمله محاسن کاهش وزن و لاغری است به همین دلیل این امر به دغدغه عمومی در سطح جهان تبدیل شده است. برای کاهش وزن یا لاغری شیوه های مختلفی وجود دارد که بنا بر شرایط بدنی هر فرد می تواند متفاوت باشد. مشورت با یک متخصص تغذیه می تواند بهترین روش لاغری را به شما نشان دهد.

8 3 00
رژیم لاغری با روش کالری شماری

یکی از تکنیک های رایجی که برخی افراد برای کاهش وزن خود استفاده می کنند، کالری شماری برای کاهش وزن و لاغری می باشد. استفاده از این تکنیک دارای مزایا و معایب خود می باشد که مهم ترین مزایا آن در دسترس بودن مواد غذایی می باشد. کاهش سوخت و ساز هم از یکی معایب استفاده از این رژیم لاغری است.

27 2 00
بهترین رژیم لاغری-دکتر مرادی-متخصص تغذیه

اگرچه یک رژیم کاهش وزن واحد برای همه افراد وجود ندارد، و متخصص تغذیه، رژیم غذایی هرکس را با توجه به شرایط او، به طور فردی تعیین می‌ کند، اما بهترین رژیم لاغری دارای ویژگی‌هایی می باشد که اگر دنبال شوند، حتما منجر به نتیجه مطلوب بدون عوارض جانبی خواهند شد. در صورتی که مایلید در مورد ویژگیهای بهترین رژیم لاغری اطلاعات بیشتری کسب کنید، به خواندن ادامه دهید.

11 1 00
تغذیه مناسب برای سلامت پوست و مو

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو باید دارای سه ویژگی مهم باشند که شامل افزایش منابع آنتی اکسیدانی بدن، افزایش قدرت و قابلیت بدن برای پاکسازی سلول ها و افزایش ظرفیت قلیایی بدن در جهت اکسیژن رسانی درست به سلول ها و بافت های بدن است . در این مقاله دکتر مرادی متخصص تغذیه، مواد غذایی مناسب که این سه ویژگی را داشته باشند را به طور مختصر توضیح می دهد.

5 11 99
رژیم پروتکل خودایمنی (AIP)

هدف از رژیم پروتکل خود ایمنی (AIP) از بین بردن التهاباتی است که به طور ناخواسته و ناشی از شرایط خود ایمنی در بدن ایجاد می شود. بیماری خود ایمنی به شرایطی گفته می شود که سیستم ایمنی به اشتباه بافتها و سلولهای بدن را مورد حمله قرار می دهد. التهابات نیز نوعی از بیماری خود ایمنی محسوب می شوند. در این مطلب با این رژیم غذایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

13 10 99
رژیم غذایی بر اساس گروه های خونی

دکتر جیمز آدامو مبدع رژیم غذایی بر اساس گروه های خونی می گوید در پروتئینهای موجود در مواد غذایی اجزایی به نام لکتین وجود دارد که به آنتی ژنهای سلولهای خونی متصل شده و به دنبال آن سبب تجمع و به هم پیوسته شدن سلولهای خونی می شوند. این تجمع سلولی می تواند مشکلات و بیماریهای مختلفی را برای انسان ایجاد کند. با استفاده از رژیم غذایی گروههای خونی می توان از این تجمع سلولی جلوگیری کرد.

25 9 99
رژیم لاغری پریتیکین-دکتر مرادی متخصص تغذیه

رژیم پریتیکین بر سه اصل کلی شامل کاهش مصرف چربی، افزایش مصرف فیبر و ورزش منظم استوار است. در این رژیم به مصرف میوه بسیار تاکید میشود. از طرفی دیگر، مصرف گوشت قرمز آن بسیار محدود می¬شود. این رژیم نیز مانند دیگر رژیمهای غذایی دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله به آنها پرداخته می¬شود.

24 8 99
تثبیت وزن بعد از کاهش وزن

تثبیت وزن پس از یک دوره رژیم لاغری، چالشی است که اکثر افراد با آن روبرو می شوند. متخصص تغذیه با انجام برنامه ریزی دقیق غذایی، ورزش و مواردی از این قبیل وزن شما را ثابت نگه می دارد.در مقاله زیر با روشهای کاربردی برای تثبیت وزن آشنا شوید.

13 8 99
عوامل موثر بر رشد قد کودکان

افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا قد خود را تا حد مطلوبی افزایش دهند. بسیاری از مادران نگران رشد قدی کودکان خود هستند. قد افراد تا حد زیادی موروثی بوده اما با رعایت نکاتی مانند تغذیه مناسب و استفاده صحیح از بعضی از مکمل ها در زمان و سن مناسب زیر نظر دکتر تغذیه می‌توان روی قد نهایی در بزرگسالی تاثیر گذاشت.

2 6 99
رژیم غذایی زون

رژیم لاغری زون (Zone Diet) به¬منظور کاهش دادن التهابات ناشی از رژیم غذایی ابداع شده است. بر طبق این رژیم، زون ناحیه¬ای است که در آن سطح هورمونهای بدن در بهترین شرایط خود بوده و به دنبال آن کنترل التهابات ناشی از رژیم غذایی به بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت. اساس این رژیم مصرف مواد غذایی با یک نسبت خاص شامل 40% کربوهیدرات، 30% پروتئین و 30% چربیهای سالم است.

8 5 99
تغذیه مناسب تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی، نوعی مکانیسم دفاعی در بدن است که سبب می¬شود بدن بتواند در برابر عوامل بیماریزا مقاومت کرده و با تولید انواع سلولها و مولکولهای دفاعی این عوامل مضر را از بین ببرد. خوراکیهایی که ما استفاده میکنیم، اثر خود را بر سیستم ایمنی بدن از طریق مواد مغذی موجود در آن، شامل ویتامینها، املاح معدنی، فیبرها و ... می¬گذارند. در اینجا برخی از این مواد مغذی بررسی می¬شوند.

14 4 99
رژیم لاغری اورنیش-دکتر تغذیه

رژیم لاغری اورنیش یکی از بهترین رژیمهای لاغری در سالهای اخیر است. این رژیم توسط دکتر اورنیش ابداع شد و می تواند به کاهش وزن، پیشگیری یا بهبود بسیاری از بیماریها به خصوص بیماریهای قلبی عروقی موثر است. اساس این رژیم لاغری مصرف بسیار محدود چربیها و در مقابل مصرف زیاد میوه جات، سبزیجات و غلات کامل است. در این مقاله شما را بیشتر با این رژیم لاغری آشنا خواهیم کرد.

25 2 99
ورزش چربی سوز اینتروال برای کاهش وزن

متخصصان علم ورزشی معتقدند ترکیب ورزشهای هوازی و بی هوازی برای چربی سوزی بسیار بهتر عمل می کنند. تمرینات اینتروال هیت دارای دو مرحله است. مرحله اول شامل فعالیت شدید بدنی (مسیر بی هوازی) و مرحله دوم کاهش فعالیت بدنی و یا ریکاوری (مسیر هوازی). این تمرینات با افزایش زیاد سوخت ساز و اکسیداسیون چربیها باعث کاهش وزن سریع تر نسبت به ورزشهای با سرعت پائین می شود.

11 12 98
رژیم فاقد گلوتن برای چه کسانی توسط متخصص تغذیه توصیه می شود؟

رژیم فاقد گلوتن، انتخاب تعداد زیادی از افراد مبتلا به سلیاک یا کسانی است که به دنبال یک رژیم لاغری سالم هستند. تبعیت از یک برنامه غذایی فاقد گلوتن کار ساده‌ای نیست و معایبی نیز به همراه دارد، اما با کمک گرفتن از متخصص تغذیه می‌توان برنامه رژیمی نسبتا کاملی را همراه با بسیاری از مواد مغذی دریافت کرد.

12 11 98
10 رژیم لاغری محبوب در دنیا

تعادل وزن و تناسب اندام یکی از دغدغه های تمامی افرادی است که می خواهند زندگی سالم و در عین حال اندام متناسب و زیبایی داشته باشند. یکی از اصولی ترین راه های رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن مراجعه به متخصص تغذیه و رعایت اصول تعیین شده برای رسیدن به وزن دلخواه می باشد. با ما همراه باشید در معرفی 10 رژیم لاغری محبوب در دنیا.

5 11 98
رژیم ورزشی زیرنظر دکتر تغذیه دکتر مرادی

تمام افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و قصد دارند تا بر روی تناسب اندام خود تمرکز نمایند، می بایست تحت نظر یک دکتر تغذیه از یک رژیم غذایی خوب استفاده نمایند. در این مقاله تلاش شده است تا در خصوص رژیم غذایی ورزشکاران بدنسازی نکات مفیدی ارائه گردد.

24 10 98
6 نکته برای تغذیه سالم و لاغری از دیدگاه دکتر تغذیه

مطمئنا کسی که قصد گرفتن رژیم لاغری دارد حتما باید زیر نظر دکتر تغذیه خوب رژیم غذایی مناسب با توجه به ویژگیهای فردی خود دریافت کند. با این حال یک سری نکات وجود دارد که متخصص تغذیه به تمام کسانی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کند که در زیر به 6 نکته مهم از این نکات اشاره می کنیم.

19 9 98
رژیم آنلاین دکتر مرادی

تغذیه مناسب بخش مهمی از ایجاد سبک زندگی سالم است. رژیم غذایی شما همراه با فعالیت بدنی می تواند به شما در دستیابی و حفظ وزن مناسب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سلامت عمومی کمک کند. با دریافت رژیم آنلاین غذایی از دکتر تغذیه می توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و از تجربیات بهترین متخصص تغذیه بهره برده و به هدف خود برسید.

25 8 98
رژیم لاغری مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای به عنوان یک رژیم غذایی مناسب جهت سلامت بدنی و سم زدایی مورد استفاده قرار می گیرد و در دراز مدت منجر به لاغری و تناسب اندام دائمی و برگشت ناپذیر می شود.

29 4 98
سیب با خواص درمانی بی شمار

احتمالا از بسیاری از متخصص های تغذیه شنیده اید که خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند. این میوه بهشتی دارای خواص بی شماری است که در این مقاله که توسط دکتر مرادی، متخصص تغذیه از دانشگاه تهران، نوشته شده و در مجله غذا به چاپ رسیده است به تعدادی از آنها اشاره شده است.

3 4 98
رژیم غذایی و تعیین جنسیت جنین

خیلی از افراد دوست دارند هم پسر داشته باشند و هم دختر، و با مراجعه به دکتر تغذیه خواهان تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری با تغذیه مناسب هستند.

9 8 97
ویژگی های رژیم لاغری سالم

رژیم لاغری به معنای اعمال محدودیت های شدید و محروم شدن از غذاهای مورد علاقه نیست. ویژگی های یك رژیم غذایی سالم از دید دکتر تغذیه بدین شرح است

9 8 97
سیر تا پیاز عملکرد بدن ما در ۲۴ ساعت

تاثیر خواب در لاغری به حدی است که یک دکتر تغذیه معتقد است افرادی که اول صبح برای صرف صبحانه بیدار نمی شوند بیشتر از بقیه در خطر ابتلا به چاقی و دیگر بیماری ها هستند.

28 7 97
ارائه رژیم لاغری گیاه خواری

کم عارضه ترین رژیم لاغری ، رژیم گیاه خواری است . که علاوه بر کنترل کالری همه ی نیاز های غذایی انسان را تامین خواهد کرد.

17 7 97
تغذیه شاغلین از دیدگاه دکتر تغذیه

اگر کارمند هستید با یک دکتر تغذیه شورت کنید و بیشتر به تغذیه خود توجه کنید ممکن است در طول روز آنقدر مشغول باشید که نیازهای بدن خود را تامین نکید و به سلامتیتان آسیب بزنید.

17 7 97
ارائه رژیم لاغری در دوران شیردهی

در دوران شیر دهی فقط به نوزادتان فکر کنید و مطمئن باشید که دکتر تغذیه با ارائه رژیم لاغری به کمک شما خواهد آمد تا در آینده به وزن ایده آل خود برسید

17 7 97
لاغری موضعی شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو ما را به سمت کلمه ی لاغری موضعی می برد. کمتر پیش می آید که دچار اضافه وزن بشوید و با مشکل چربی های اضافه در شکم و پهلو روبرو نباشید. رژیم لاغری، دستگاه های لاغری موضعی، ورزش و جراحی برای لاغری شکم و پهلو توصیه می شود. در این مقاله در مورد انواع روشهای لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت می کنیم.

17 7 97
لاغری موضعی با ورزش

اگر به قصد لاغری موضعی به سراغ دکتر تغذیه می روید و حتی بعد از ارائه رژیم لاغری توسط پزشک باز هم به نتیجه ی مطلوب نرسیدید احتمالا یکی از قطعات پازل را نچیده اید.

5 6 97
درمان سلولیت

پوست پرتقالی یا به اصلاح سلولیت عارضه ای شایع بین بانوان است. بهترین راه درمان سلولیت مشورت با متخصص تغذیه می باشد.با ما همراه باشید تا راه های درمان خانگی سلولیت را مرور کنیم.

10 5 97
تعیین جنسیت با تغذیه (دختردارشدن)

برای دختردار شدن، رژیم غذایی زن باید از مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم استفاده کند. و برای پسردار شدن مصرف مقدار زیادی سدیم و پتاسیم توصیه می شود.

10 5 97
تعیین جنسیت جنین با تغذیه (پسر دار شدن)

این برنامه غذایی بر اساس مصرف چهار نوع املاح معدنی سدیم ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم می باشد به طوریکه برای دختردار شدن، زن باید تا آنجا که می تواند از مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم استفاده کند. و برای پسردار شدن مصرف مقدار زیادی سدیم و پتاسیم توصیه می شود.