021-88231136

تغذیه مناسب برای سلامت پوست و مو

خلاصه

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو باید دارای سه ویژگی مهم باشند که شامل افزایش منابع آنتی اکسیدانی بدن، افزایش قدرت و قابلیت بدن برای پاکسازی سلول ها و افزایش ظرفیت قلیایی بدن در جهت اکسیژن رسانی درست به سلول ها و بافت های بدن است . در این مقاله دکتر مرادی متخصص تغذیه، مواد غذایی مناسب که این سه ویژگی را داشته باشند را به طور مختصر توضیح می دهد.

11 1 00

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو



در این مقاله کوتاه قصد داریم تا به بررسی مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو بپردازیم. سلامت پوست و مو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. علت آن هم اثرگذاری مستقیم این فاکتور در زیبایی و افزایش جذابیت افراد است. البته ما اینجا منکر اثرگذاری مواد آرایشی و یا روش های زیبایی در افزایش زیبایی صورت و بدن نیستیم. ولی نکته قابل توجه این است که استفاده از هر روش زیبایی با هر اندازه از کیفیت و ظرافت موقتی بوده و هر بار افراد نیازمند ترمیم و یا تمدید هستند. اما نکته منفی استفاده از روش های زیبایی به اینجا ختم نمی شود. نکته مهم تر در استفاده از روش های زیبایی این است که این روش ها سبب ایجاد زیبایی طبیعی و ذاتی در افراد نمی شوند. همین مورد سبب شده تا در سال های اخیر استقبال کمتری از آن ها صورت بگیرد. شاید سوال مطرح شده این باشد که...

بیشتر بدانیم : تغذیه مناسب برای رفع خستگی


راه درست ایجاد زیبایی چه می تواند باشد؟




خود بدن دارای راهکارهایی است که می تواند نواقص موجود در خود را رفع و شرایط سلامت را برای خود ایجاد کند. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود تا این قابلیت بدن کاهش یابد، استفاده از سبک غذایی نادرست می باشد. سبک غذایی نادرست و استفاده از مواد غذایی مضر سبب می شود تا سیستم های ترمیمی بدن به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته و کارایی خود را از دست بدهند. با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله به شما سه ویژگی مهمی را که باید در مواد غذایی موجود باشد را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن بتوانید بدون هیچ عوارضی سلامت پوست و موی خود را تامین کنید.


ویژگی آنتی اکسیدانی



تولید مواد اکسیدان به دلایل مختلفی در بدن افزایش می یابد. البته زندگی در شهرهای بزرگ و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و شرایط استرس زا از مهم ترین علل تولید مواد اکسیدانی می باشد. نکته مهم در مورد وجود مواد اکسیدانی در بدن این است که تا زمانی که سیستم های دفع این مواد در بدن فعال باشند، تولید مواد اکسیدانی در بدن مشکل ساز نخواهد بود. اما در بسیاری از موارد تولید این مواد بالاتر از ظرفیت سیستم های بدن است و تجمع آن ها سبب اختلال در کارکرد سلول ها می شود. در همین جهت مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها تا حد بسیار زیادی می تواند از انباشته شدن مواد اکسیدانی در بدن جلوگیری کند. از بین ویتامین ها ویتامین C و ویتامین E بیشترین خاصیت آنتی اکسیدانی رادارا هستند، علاوه بر آن، بر طبق مطالعات انجام شده معمولا مواد غذایی رنگی مثل میوه ها و سبزی های رنگی (نارنجی، زرد، قرمز، بنفش و ...) دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های مختلف از قبیل بتاکاروتن، لیکوپن، آنتوسیانین ها و ... هستند که می تواند برای سلامت و شادابی پوست و مو بسیار مفید باشد.


ویژگی پاکسازی بدن



سبک غلط زندگی و یا قرار گرفتن در شرایط نامناسب سبب افزایش مواد زائد در داخل سلول های بدن می شود. رسوب مواد زائد در داخل واکوئل های سلول ها صورت می گیرد. زمانی که این رسوب از ظرفیت واکوئل ها بالاتر رود ، به درون سلول نشت کرده و سبب اختلال در عملکردهای سلولی شده که نتیجه آن پیری زودرس و ایجاد چین و چرک بر روی پوست می باشد. در نتیجه یکی از راهکارهای درست می تواند استفاده از مواد غذایی باشد که سبب جلوگیری از رسوب مواد زائد در بدن می شود. مواد غذایی چون دمنوش ها و اسموتی ها یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای پاکسازی بدن می باشند. وجود حجم بالای مایعات در این مواد غذایی سبب افزایش دفع مواد زائد از بدن می شود. علاوه بر آن مصرف آب نیز در دفع سموم از بدن موثر باشد.


مطالعه بیشتر : تغذیه مناسب بر اساس گروه های خونی


افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها



اکسیژن رسانی درست به سلول ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در افزایش قدرت رشد و ترمیم در آن ها دارد. می توان گفت مهم ترین علت ریزش مو در بسیاری از افراد کاهش اکسیژن رسانی می باشد. یکی از مهم ترین علتی که سبب کاهش اکسیژن رسانی در بدن می شود کم خونی فقر آهن است، و یکی دیگر از عوامل، افزایش اسیدیته خون می باشد. در نتیجه استفاده از مواد غذایی که سبب افزایش ظرفیت قلیایی بدن می شود، تاثیر بسزایی در افزایش اکسیژن رسانی خواهد داشت. مواد غذایی که می توانند این شرایط را در بدن ایجاد کنند، مواد گیاهی هستند. استفاده پیوسته از مواد گیاهی از طریق افزایش ظرفیت قلیایی و بهبود اکسیژن رسانی به سلول های بدن تاثیر فراوانی در افزایش طراوت و نشاط پوست و مو دارد. به یاد داشته باشید اگر کم خونی دارید حتما زیر نظر متخصص تغذیه آن را درمان کنید.


خلاصه نکات مقاله


مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو باید دارای سه ویژگی مهم باشند که شامل افزایش منابع آنتی اکسیدانی بدن، افزایش قدرت و قابلیت بدن برای پاکسازی سلول ها و افزایش ظرفیت قلیایی بدن در جهت اکسیژن رسانی درست به سلول ها و بافت های بدن. وجود این سه ویژگی در مواد غذایی سبب می شد تا بدن قابلیت های خود را در جهت رفع نواقص موجود افزایش دهد. کاهش نواقص در پوست و مو سبب افزایش زیبایی و طراوت در فرد می شود.


مطالبی که مطالعه آنها به شما پیشنهاد می شود :

مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه

چاق شدن صورت با دکتر مرادی متخصص تغذیه

6 نکته برای تغذیه سالم و لاغری از دیدگاه دکتر مرادی




دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)