021-88231136

لاغری موضعی شکم و پهلو

خلاصه

لاغری شکم و پهلو ما را به سمت کلمه ی لاغری موضعی می برد. کمتر پیش می آید که دچار اضافه وزن بشوید و با مشکل چربی های اضافه در شکم و پهلو روبرو نباشید. عواملی مانند سن، هورمونهای بدن، عوامل ژنتیکی و حتی چربی های به هم پیوسته احشایی روی مقاوم بودن این چربی ها اثر دارند. تغذیه مناسب، ورزش و انواع روشهای غیرتهاجمی و جراحی برای لاغری شکم و پهلو توصیه می شود. در این مقاله در مورد انواع روشهای لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت می کنیم.

17 7 97

روشهای لاغری شکم و پهلو


لاغری شکم پهلو با تغذیه

کمتر پیش می ­آید که دچار اضافه وزن بشوید و با مشکل چربی­های اضافه در شکم و پهلو روبرو نباشید. این چربیها گاهی پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده­ آل نیز از بین نمی­ روند. دلیل این اتفاق می ­تواند عواملی مانند سن، هورمونهای بدن، عوامل ژنتیکی و حتی چربی­های به هم پیوسته احشایی باشد که سبب می ­شود آب کردن چربی­های این نواحی نسبت به دیگر اندام­های بدن سخت­ تر شود.

در این مقاله در مورد انواع روش­های لاغری شکم و پهلو بیشتر صحبت می­ کنیم.

1- تغذیه


تغذیه برای لاغری شکم پهلو

الف: کاهش وزن اصولی زیر نظر دکتر تغذیه:

برخی از مواد غذایی از جمله کربوهیدرات­ها و چربی­ها مقدار کالری بالایی دارند. بعد از مصرف مقادیر زیادی از این مواد غذایی مقدار کالری اضافی به­صورت چربی در بدن ذخیره می ­شود. بنابراین بهتر است، میزان مصرف این مواد غذایی را در رژیم غذایی روزانه کاهش دهید و در عوض از مواد غذایی با کالری کمتر بیشتر استفاده کنید. برای اینکه در این زمینه دچار عوارض نشوید بهتر است زیر نظر یک متخصص تغذیه باشید.
 

بیشتر بدانیم: 10 رژیم لاغری رایج و محبوب در دنیا

 

ب: فیبرهای مغذی را دریابید:

فیبرها کربوهیدرات­هایی هستند که در بدن انسان قابل هضم نبوده و تنها در روده بزرگ به مقدار جزئی تخمیر می­ شوند. یکی از ویژگی­های جالب فیبرهای رژیمی جذب مقادیر زیاد آب و به­ دنبال آن افزایش حجم است. بنابراین می ­توان تصور کرد که مصرف فیبری که در معده آب جذب کرده و حجیم شده است، تا چه اندازه به احساس پری معده و احساس ­سیری کمک می­ کند. غلات مانند نان­های سبوسدار و میوه­ هایی مانند گلابی و سیب از منابع مهم فیبر می­ باشند.

ج: افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم هر وعده:

مطالعات علمی ثابت کرده است، افرادی ­که در وعده­ های محدودتری غذا می­ خورند، حجم آن وعده­ های غذایی را افزایش می ­دهند، تا احساس گرسنگی را برطرف کنند. بهترین کار این است که وعده ­های غذایی خود را افزایش دهید و به ­عنوان مثال از سه وعده غذای اصلی به پنج وعده افزایش دهید. این کار باعث می ­شود که حجم غذای دریافتی در هر وعده را کمتر کنید. به این ترتیب در تمام طول روز احساس سیری کرده و از خوردن کالری­های اضافی خودداری خواهید کرد.

د: آرام و شمرده غذا بخورید:

برطبق مستندات علمی، دستگاه گوارش برای اینکه سیگنال­های سیری را به مغز بفرستد، به 20 دقیقه زمان نیاز دارد. بنابراین، به­ طور معمول هر وعده غذایی که مصرف می­ کنید، باید حداقل 20 دقیقه طول بکشد. اگر شما سریع­تر غذا می­ خورید و قبل از 20 دقیقه بشقاب شما خالی می ­شود، به این معنی است که مغز شما هنوز پیام پر شدن معده را دریافت نکرده و به معده فرمان سیری نداده است. بنابراین شما همچنان به خوردن ادامه خواهید داد و این یعنی دریافت کالری بیشتر.


2- روش­های غیرتهاجمی لاغری شکم و پهلو


لاغری موضعی با ال پی جی

امروزه، روش­های غیرتهاجمی مختلفی مانند کرایولیپولیز، لیزر کم توان، ال پی جی، رادیوفرکانسی (RF)، کویتیشن، مزوتراپی و ... وجود دارد که به کمک آنها چربی­های اضافه بدن مانند شکم و پهلو و سلولیت از بین می ­رود. به­ طور کلی، اساس کار اکثر این دستگاه­های لاغری موضعی شکستن سلول­های چربی زیر پوست از طریق گرمایی است که توسط امواج ساطع شده از دستگاه صورت می­ گیرد. چربی­های آزاد شده صرف تولید انرژی در بدن شده و مواد مازاد سلولی نیز توسط سیستم لنفی دفع خواهد شد. برای آشنایی با انواع دستگاه های لاغری موضعی وارد لینک زیر شوید.


بیشتر بدانیم: روشهای لاغری موضعی با دستگاههای لاغری غیرتهاجمی


3- ورزش


ورزش برای لاغری شکم و پهلو

ورزش­های موضعی یکی از بهترین روشها برای لاغری شکم و پهلو است. چراکه موجب تقویت عضلات این ناحیه شده و سلول­های چربی بیشتری از بین می ­روند. دو ورزشی که بیشترین فعالیت عضلات را در ناحیه شکم و پهلو باعث می­ شوند، در اینجا آورده شده است.

الف: کرانچ پا:

روی زمین دراز بکشید. و در دو دست خود یک دمبل قرار دهید. پاهای خود را صاف و یک دمبل بین دو پای خود قرار دهید. سپس به ­صورت همزمان با انقباض عضلات زیر شکم و بلند کردن دو پا، سر و شانه های خود را نیز کمی بلند کنید (دو دمبل را بهم نزدیک کنید) این حرکت به تقویت عضلات شکمی کمک زیادی کرده و بعد از 3 الی 4 هفته نتیجه مطلوب آن را خواهید دید.

ب: حرکت هیزم شکن:

این حرکت برای آب کردن چربی­های پهلو بسیار موثر است. در حالیکه ایستاده ­اید، پاهای خود را در عرض شانه باز کنید. یک دمبل بردارید و با دست نگه دارید. سپس در حالی که وزن خود را بر روی پای چپ انداخته اید، دمبل را به­ سمت بالای شانه چپ حرکت دهید. سپس چرخیده و دمبل را به ­سمت ران راست پائین بیاورید ( این حرکت را شبیه هیزم شکن انجام دهید). دوباره دمبل را به ­سمت بالای شانه چپ بیاورید. این حرکت را حدود 20 مرتبه تکرار کنید. سپس این حرکت را با شانه سمت راست و ران سمت چپ انجام دهید. یادتان باشد که هنگام چرخش بدن، زانو و ران شما به ­عنوان محور قرار می ­گیرد.
برای مطالعه در زمینه ورزشهای لاغری شکم و پهلو وارد لینک زیر شوید.


بیشتر بدانیم: 10 ورزش مناسب برای لاغری شکم و پهلو

 

4- جراحی


لاغری موضعی با جراحی

امروزه دو روش جراحی رایج برای لاغری شکم استفاده از ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک است. در عمل لیپوماتیک مقدار معینی از محلول تاموسنت را به داخل سلول­های چربی زیر پوست تزریق و سپس با استفاده از لوله­ های مخصوص مایع و چربی را از پوست خارج می کنند. این روش برای افرادی چربی محدود در شکم دارند و از طرفی دارای پوست افتاده نیستند مناسب است. ابدومینوپلاستی روشی است که چربی اضافه و علاوه ­بر آن پوست افتاده نیز برداشته شده و با نزدیک کردن عضلات شکمی به یکدیگر شکم را سفت می­ کنند.


مطالبی که مطالعه آنها توصیه می شود:

با قرص های لاغری برای کاهش وزن بیشتر آشنا شوید.
آب مورد نیاز بدن چقدر است؟
رژیم غذایی فاقد گلوتن چیست؟
جلوگیری از شل شدن پوست هنگام کاهش وزن
رژیم لاغری دکتر مرادی

 

 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)