021-88231136

لاغری موضعی با شاک ویو

خلاصه

متاسفانه بخشی از چربیهای انباشته شده در بدن نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم می¬شوند. در این زمینه استفاده از روشهای لاغری موضعی مانند شاک ویو تراپی می تواند سودمند باشد. در این روش از امواج فراصوت برای از بین بردن سلولهای چربی متراکم در بخشهایی مانند شکم، بازو، ران و باسن استفاده می¬شود.

26 1 99

لاغری موضعی با شاک ویو

امروزه، با تغییر سبک زندگی و کم تحرک شدن افراد، مشکل اضافه وزن و چاقی و به دنبال آن بیماریهای مختلف ناشی از آن رو به افزایش است. در نتیجه افراد به روشهای مختلف کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش روی آورده­ اند. اما، متاسفانه بخشی از چربیهای انباشته شده در بدن به شکل سلولیت بوده و نسبت به رژیم لاغری و ورزش مقاوم می­ شوند. بنابراین استفاده از روشهای لاغری غیر تهاجمی که نیاز به جراحی ندارند، گزینه بسیار مناسبی برای افراد به منظور حذف این چربیهای ناخواسته است. یکی از این روشهای لاغری موضعی، لاغری با شاک ویو (shockwave) نام دارد. پیش از این شاک ویو تراپی در فیزیوتراپی بسیار کاربرد داشته است. چرا که توسط آن درد تسکین یافته و التهابات مزمن کاهش میابد و به طور کلی برای کاهش دردهای عصب-عضله استفاده می­ شود. امروزه این روش در لاغری موضعی و از بین بردن چربیهای بدن نیز مورد استفاده قرار می­ گیرد. البته بهتر است قبل از استفاده از هر یک از دستگاههای لاغری، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.
 

حتما بخوانید: بهترین روش لاغری موضعی با دستگاه


در ادامه با روش شاک ویوتراپی بیشتر آشنا خواهید شد.

مکانیسم عمل دستگاه شاک ویو


لاغری با شاک ویو

 امواجی که در این دستگاه استفاده می­شود از نوع فراصوت است و دارای طول موج کم و انرژی زیادی هستند. این امواج از یک پروب یا اپلیکاتور به بدن بیمار منتقل می­شود. قبل از استفاده از پروب، مقداری ژل بر روی پوست شخص متقاضی به منظور حرکت بهتر پروب و جلوگیری از هدر رفتن انرژی فراصوت، قرار داده شده و سپس تعداد زیادی شاک (شات) به ناحیه مورد هدف برخورد داده می­شود. گرمای زیادی که توسط شاک ویو ایجاد می­شود، سلولهای چربی متراکم به شکل کریستال درآمده و سست شده و از بین می­روند. در نتیجه، محتویات سلولهای چربی شامل تری­گلیسریدها و اسیدهای چرب توسط سیستم گردش خون به سمت کبد برده شده و در کبد این ترکیبات متابولیزه و انرژی حاصل از آن به مصرف بدن می­رسد. تصور بعضی از افراد این است که این چربی ها ممکن است باعث کبدچرب شود در صورتی که اگر اصول تغذیه رعایت شود و بعد از استفاده از دستگاه فرد نیم ساعت تا 45 دقیقه پیاده روی داشته باشد هیچگونه آسیبی به کبد نمی رسد. چنانچه چندین جلسه از این دستگاه استفاده شود، حجم بالایی از چربی موضعی از بین خواهد رفت. یکی از موارد لاغری موضعی که با این روش انجام می­ شود، رفع سلولیت است که همان چربیهای متراکم شده در زیر پوست بوده که به پوست ظاهری ناهموار می­ دهد. نحوه حرکت پروب بر روی پوست متقاضی به حالت عمودی-افقی و دایره وار بوده و به طور میانگین حدود 4000 پالس در هر جلسه داده می­ شود.


بخشهای مجاز بدن برای لاغری با شاک ویو

استفاده از شاک ویو تراپی برای قسمتهایی از بدن مانند زانو، باسن، رانها و شکم کاربرد دارد، اما نمی­ توان از آن برای قفسه سینه و گردن استفاده کرد (ممنوع است). البته باید متذکر شد که افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است همراه استفاده از دستگاه زیر نظر یک دکتر تغذیه خوب، کاهش وزن اصولی هم داشته باشند.
 

حتما بخوانید : 8 عارضه کاهش وزن سریع و غیراصولی

 

کاندیدای مناسب برای شاک ویوتراپی


لاغری موضعی با شاک ویو

استفاده از این روش برای کسانی که قصد لاغری موضعی در قسمتهای شکم، ران و باسن را دارند، قابل استفاده است به شرطی که جزو افرادی که در زیر نامبرده می­ شوند، نباشند.
بانوان باردار و شیرده
کودکانی که در سنین رشد هستند و افراد بسیار مسن.
افراد دارای مشکلات قلبی عروقی
افراد مبتلا به انواع سرطان و بدخیمی های در حال شیمی درمانی
افراد دچار اختلالات انعقادی و گردش خون
افراد دارای دیابت
افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می­کنند.
افرادی که به تازگی از داروهای کورتونی استفاده کرده­اند.
افراد مبتلا به بیماریهای پوستی
افراد مبتلا به سل
افراد مبتلا به مشکلات سیستم عصبی مانند پارکینسون، ام اس، صرع
کسانی که در بدن خود و در مسیر جریان الکتریکی دارای پروتزهای فلزی هستند.
کسانی که از آنتاگونیستهای ویتامین K استفاده می­کنند.
افراد مبتلا به ترومبوز وریدی و واریس
 

حتما بخوانید: 10 رژیم لاغری محبوب و رایج در دنیا

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای لاغری موضعی با شاک ویوتراپی


شاک ویو برای لاغری موضعی

معمولا از این دستگاه دو بار در هفته و هر جلسه 15 تا 30 دقیقه استفاده شده و به طور میانگین حدود 4000 پالس در هر جلسه داده می­شود. بسته به وضعیت متقاضی درمان کامل بین 3 تا 6 هفته طول خواهد کشید. نکته جالب اینکه در اولین جلسه درمان، میزان اثربخشی این دستگاه بر روی پوست حدود 70 تا 80 می­باشد. معمولا بعد از یک دوره 6 ماهه نتیجه 100 درصد حاصل می­شود. ماندگاری نتیجه بسته به شرایط متقاضی بین 6 تا 12 ماه می­تواند باقی بماند.
 

عوارض شاک ویو تراپی

استفاده از این دستگاه معمولا عوارضی ندارد و یکی از بهترین روشها برای لاغری در یک موضع است. اما ممکن است در برخی متقاضیان کمی قرمزی پوست ایجاد شود، که به زودی برطرف خواهد شد.
 

مزایا و معایب شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی جزو درمانهای غیر تهاجمی است و هر جلسه تنها 30 دقیقه طول می­کشد. این روش عوارض خاصی ندارد، اما برای برخی از افراد با شرایط خاص که در بالا ذکر شد، قابل استفاده نیست.
 

آشنایی با دستگاه های لاغری موضعی دیگر:

لاغری موضعی با کویتیشن
لاغری موضعی با روش مزوتراپی
کرایولیپولیز چگونه باعث کاهش سایز و حذف چربی ها می شود؟
لاغری موضعی با آراف
آراف وکیوم برای لاغری موضعی مناسب است؟

 
 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)